Centrum Techniczne Delphi w Krakowie wspiera wszystkich kluczowych klientów Delphi w zakresie elektroniki i bezpieczeństwa, architektury elektrycznej/ elektronicznej oraz systemów kontroli emisji spalin. Krakowski zespół projektuje i rozwija nowe technologie, a także prowadzi testy i walidację tych produktów. Ponad 1200 inżynierów z centrum badawczo-rozwojowego stworzyło ponad 200 rozwiązań patentowych. Dzięki niedawnej rozbudowie laboratoriów i możliwości testowych, krakowski ośrodek B+R Delphi jest największą wielodywizyjną placówką badawczo-rozwojową koncernu w Europie.

Delphi Poland jest jednym z kluczowych pracodawców i dostawców komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma działa w Polsce od 1994 roku i aktualnie prowadzi 3 zakłady produkcyjne (w Jeleśni, Błoniu i Gdańsku) oraz centrum badawczo rozwojowe w Krakowie.

Od wielu lat Centrum Techniczne Delphi w Krakowie współpracuje z kluczowymi uczelniami technicznymi, a najlepszym studentom i absolwentom daje możliwość zdobycia doświadczenia w dynamicznie zmieniającej się branży motoryzacyjnej.

– Wielu studentów i absolwentów uczelni technicznych rozpoczęło swoją przygodę z branżą motoryzacyjną w krakowskim ośrodku badawczo-rozwojowym Delphi – a potem zostali w naszej firmie na całe lata – mówi Gabriel Buchała, menedżer w Centrum Techniczne Delphi w Krakowie.

Wśród aktualnych projektów w ramach współpracy Delphi z uczelniami są:

  • Laboratoria Delphi w Centrum Energetyki AGH w Krakowie w ramach projektu współpracy B+R w zakresie systemów zaawansowanego bezpieczeństwa, obejmujących technologie takie jak: inteligentny sposób rozpoznawania statycznych i ruchomych obiektów wokół pojazdu, komunikację pomiędzy samochodami i infrastrukturą i systemy autonomicznej jazdy;
  • Od 2014 roku Delphi wraz z AGH prowadzi również Laboratorium Pojazdów Autonomicznych, gdzie studenci AGH włączeni są m.in. w prowadzenie prac badawczo-rozwojowych nad systemami ak-tywnego bezpieczeństwa, w oparciu o model pojazdu EVE będącego własnością Delphi;
  • Kontynuacja dobrych praktyk w oparciu o podpisane wcześniej porozumienie, w tym: prowadzenie badań naukowych z wykorzystaniem laboratoriów, zaplecza technicznego i potencjału obu stron, promowanie nowoczesnych rozwiązań i filozofii wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym.
  • Delphi organizuje cykliczne warsztaty dla studentów i daje możliwość pisania prac dyplomowych pod opieką i we współpracy z naszymi pracownikami;
  • Wykłady dotyczące zagadnień związanych z tworzeniem oprogramowania i elektroniki samochodowej, przygotowanych przez pracowników krakowskiego Centrum Technicznego Delphi. W ubiegłych latach odbył się cykl wykładów „Informatyka i elektronika w motoryzacji”. Tegoroczna seria 10 wykładów na AGH związana jest z automatyką samochodową.

Delphi Automotive jest firmą wysokich technologii, która integruje bezpieczniejsze, bardziej przyjazne środowisku i zapewniające lepszą łączność rozwiązania dla branży motoryzacyjnej i transportowej. Więcej informacji na delphi.com

Gabriel Buchała, menedżer ds. relacji zewnętrznych i rozbudowy Centrum Technicznego Delphi w Krakowie (od stycznia 2017), główny inżynier ds. Infotainment Driver Interface (IDI), w dywizji Elektronika i Bezpieczeństwo (od 2013 r.). Dołączył do zespołu Delphi w Krakowie w 2001 jako inżynier ds. systemów testowych grupy pracującej nad technologiami multimedialnymi dedykowanymi dla pojazdów samochodowych. W latach 2002-2004 pracował dla Delphi Deutschland Mobile Multimedia Design Center w niemieckim Bad Salzdetfurth. Następnie przez 9 lat obejmował stanowisko menedżera grup inżynieryjnych związanych z testami systemowymi i weryfikacją funkcjonalności w dziale Elektronika i Bezpieczeństwa w krakowskim Centrum Technicznym Del-phi.

Karierę naukową rozpoczął na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie jako asystent na wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki (EAIE). Tu uzyskał tytuł magistra inżyniera w dziedzinie inżynierii elektronicznej.

Partnerzy Rankingu Studiów Inżynierskich

Partner Medialny